Alla inlägg den 25 november 2015

Av idiotjim - 25 november 2015 03:52




papp skar av mig

sa inte alls adjö

bara lämnade mig med mamm som

störtade kraschade

ung och blind och rädd

för filmer

av stil med hopp

trasades av skräck



för tiden och mig




fem år och döende inuti

i det som verkligen

lever


***


jag sökte bli

hemförlovad

-blott fem år gammal-

men hölls kvar i sontjänst

halvkvävd tankefontän drömmande uteslutet

lid ditt lilla as

***

mamms haveri tog

många år av glada

sonens skrattande lojalitet

är stort då

hon kom till vård

ingen kom till mig varje

julfödelsedagpåsk

mamms bönande om presenter

till mig

av papp som skickade nåt skit eller pengar

***

jag blev seg

blev ett med gråa alltet

stilla kind mot golvet gäspar

'sudda sudda'

gråa alltet håller en

i liten tröst

gav en liten gråt

alltid i mig och nu

lite i dig

som en delad fil i

justitieministerns

hemliga låda

du får den trösten gråten

av mig att reparera barn nära dig

***

hade inte talat med

ens vetat var papps var

trasig å rädd några och tjugo

tar det mig en vecka att

spåra honom

"du det är hockey på tv"

sa han

'klick'

tog mig år att reparera.

kärlek undrar du

Pah



______________________________________________________




© 2005-2008 jimjimblund - idiotjim - jim björklund - minister for imagination-Utubia (YouTube)




 
   'I WAS JUST A LONELY CHILD'



Av idiotjim - 25 november 2015 03:03

I Project Radioactive Focus - edited from jimrsbjorklund on Vimeo.

 

Mad poetry just to

 

get you

 

confused...or

 

 

angry...

 

 

or both...?

Av idiotjim - 25 november 2015 02:33

 

  

 My superpower is making people laugh. Which would be great if I was trying to be funn 


 

Av idiotjim - 25 november 2015 02:21


  THELOVE4ITALL   -   a old song out of my mind i guess i was

Av idiotjim - 25 november 2015 01:37


 
  this is a song out of a forgotten time...its named

 

 

'HOLY CLOUD'

 

 

 

 

Presentation


Addicted
to
Placebos
~AtP~
I could quit but
it wouldn't
matter

~AtP ~ I could quit, but it wouldn't matter~AtP~

Länx - Linx

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

GästBokOläst

jimrsbjörklund

       

 

 

 

Gamla Swiden som svallar och brusar

 

 


Skapa flashcards